Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

En ruskig rysare

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

En ruskig rysare
En ruskig rysare.jpeg
Originaltitel Telly Trouble [1]
Titelkaraktär Kalle Anka
Utgiven Juni 2005
Manus Kai Vainiomäki
Teckningar Arild Midthun
Sidantal 10

En ruskig rysare (i orginal Telly Trouble) är en serie med Kalle Anka och Knattarna i huvudrollerna. Manus är skrivet av Kai Vainiomäki och det är Arild Midthun som tecknat, serien är även Arilds första med Kalle Anka-karaktärerna.

HandlingRedigera

I serien vill Knattarna titta på en ny skräckfilm som visas på tv, men de får inte titta på den för Kalle, som beordrar dem att gå till sängs. Knattarna försöker att titta på filmen ändå på många olika sätt, bland annat att titta på Olssons tv med kikare. Men även att lura ut Kalle ur huset, och därefter lägga telefonluren bredvid tv:en och lyssna vid en telefonhytt utanför huset. Men Kalle genomskådar dem och tar in dem i huset, efter det går han till Olsson och ber honom att dra för gardinerna så att inte Knattarna kan titta där. När Kalle inser att de låst ute honom hämtar han polisen. För att skylla ifrån sig hittar de på att några tjuvar kom och stal tv:en, men det genomskådar också Kalle.

En stund senare bryter två tjuvar sig in, på riktigt. Dock lyckas Kalle smita och hämta polisen. Det hela slutar med att Kalle slår poliserna, efter att de låtit gå med på att sätta igång strömmen i huset, som Kalle tidigare stängt av. Varför han blir så arg är att när strömmen är på kan Knattarna fortsätta titta på tv:en.

ReferenserRedigera

  1. http://coa.inducks.org/story.php?c=D%2FD+2004-003

Slumpartad wiki