Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

Kalle Anka försvinner

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Kalle Anka försvinner07:09

Kalle Anka försvinner

Title Card Kalle Anka försvinner.jpg

Kalle Anka försvinner (i original The Vanishing Private) är en kortfilm från 25 September 1942, av Walt Disney Studios, starring Kalle Anka i andra världskriget år.

HandlingRedigera

Kalle Anka gör några kamouflage målning på en kanon med gula, gröna och röda band och svarta prickar. Sergeant Petter ser det och skäller Kalle, hävdar att någon kunde känna igen den. Petter kräver Kalle att åter måla pistol för att göra det "svårt att se". Tvingar till sergeant order, går Donald iväg till "Experimental Laboratory: kamouflage Corps" bortser från "hålla ut" tecken ( "Det gick inte att säga "positivt"", säger Kalle) och går i Han finner några "osynlig färg. ", som han testar med fingret och använder för att måla kanonen.

När Petter anländer, är han chockad att se att kanonen är borta, tro att det bli stulen. Men det är inte stulen som sergeanten upptäcker den hårda vägen genom bonking huvudet i undersidan av kanonen och upptäcka Kalle inuti. Angered att Kalle Anka målade kanonen för osynlig att titta, blåser Pete hårt i ena änden av cylindern, sänder Kalle i hinken osynlig färg. När Kalle flyr från Pete finner senare ut Kalle har blivit osynlig se Kalle fotspår på marken. Kalle simmar över en sjö och den osynliga färgen inte lossnar.

Pete fortsätter att jaga Kalle Anka genom ett fält av blommor, söka igenom blommorna, tills han av misstag kastar blommorna på Kalle avslöja sin kontur. Petter fläckar Kalle och försöker fånga honom, men Kalle kommer undan igen. Blommorna ge Petter en idé att hitta Kalle. När general driver upp, Pete upptåg, bland annat hoppa runt ett träd när hon sjöng "Here We Go Round The Mulberry Bush" och kasta blommor, övertygar general att han agerar udda, särskilt efter Pete frågar Allmänt "såg du lite killen som du inte kan se? " och den osynliga Kalle Anka sätter en kaktus ner Pete byxor, vilket gör Pete skrika av smärta och hoppa runt som en galning och general undrar vad är upp med Petter.

Kalle kör runt ett kök och sedan ser några pajer i fönstret och Kalle tar en paj och äter det. Petter märker då detta och Kalle kastar paj i Petters tansikte. Kalle hoppar rep, reta Petter så han jagar Kalle runt en tank. Kalle resor sedan Petter, skickar honom bokstavligen under gräset under några soldater, och ut igen i arsenalen anläggning, där han får tag på flera granater och börjar blåsa upp saker att stoppa Kalle bokstavligen på krigsstigen, som börjar med en tall som bokstavligen flyger upp i luften och flyter nedåt. General ser detta blir rädd när Petter kör mot honom och rädda General gömmer sig bakom en närliggande elstolpe. General försöker lugna Petter och stoppa hans framfart, men när Kalle petar Petter i den bakre med generalens svärd, hoppar startled sergeant i luften och på allmänna släppa alla granater som landar på Petter och general skadar dem i explosionen.

Senare, är Petter inlåst i en vadderad cell, klädd i en tvångströja och kedjor, som han förklarats sinnessjuk av armén för sina handlingar. Han vädjar till Kalle Anka (som är på vakt och inte längre osynlig) för att tala om för general hans sanity, men Kalle vägrar, frågar Petter "Tycker du att jag är galen?" och visselpipor "Armén är inte armén Anymore".

DatabladRedigera

Kalle Anka försvinner.jpg
  • Regi: Jack king
  • Manus: Carl Barks
  • Moderator: Judge Whitaker, Art Scott
  • Röst: Clarence Nash (Kalle Anka), Billy Bletcher (Svarte-Petter)
  • Producent: Walt Disney
  • Produktionsbolag: Walt Disney Productions
  • Distributör: RKO Radio Pictures
  • Bild Format: Färg (Technicolor)
  • Ljud: Mono (RCA Sound System)
  • Längd: 7 min
  • Språk: (en)
  • Land: USA
  • Utgivningsdatum: 25 September 1942

Slumpartad wiki