Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

Kalle Anka lär sig flyga

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Kalle Anka lär sig flyga07:13

Kalle Anka lär sig flyga

Title card Kalle Anka lär sig flyga.jpg

Kalle Anka lär sig flyga (i original Sky Trooper) är en kortfilm från 6 november 1942, av Walt Disney Studios huvudrollen Kalle Anka under andra världskriget år. Det riktades av Jack king baserad på ett manus av Carl Barks.

HandlingRedigera

Kalle Anka är i trubbel och skalar potatis. Han vill desperat att flyga, så han klipper en potatis att se ut som ett flygplan. Han kastade den, och det fångade Sergeant Svarte-Petter lock och tog tillbaka till Kalle, som en bumerang. Kalle skär det, tänker att det är en potatis. När sergeanten kommer in, finner han sin mössa skuren i flygplans former och fick reda på Kalle ambition att flyga. Kalle tvingas skala ton mer potatis, men utlovas möjlighet att flyga när han skär dem alla. Efter kapning alla potatis, Kalle Anka rapporterar till Flight Sergeant kontor och lyckas inte alla övningar jämviktsundersöknings att Sergeant kommer upp med, och när Sergeant sa till honom att "sätta svansen på flygplanet", tvingar Kalle efter att ha vandrat på utsidan kanten av byggnaden (på tredje våningen), knackar över en stor vas. Kalle gjorde sin väg tillbaka, sticker stiftet på startled Sergeant, som faller alla tre våningar. Sergeanten ger Kalle chansen att flyga, om än som en fallskärm trupp. Kalle Anka, luras, gick med på resan, och är förvånad över att finna sig flera tusen fot över marken. Donald och Sergeant kamp, ​​tills båda tumla ut ur planet, men inte innan Sergeant tar en bomb för att försöka stanna på, och det kom undan med dem. På vägen ner, de två försöker ge bomben till varandra, tills deras kamp avslutas genom sin krascha in generalens huvudkontor. Klippet avslutas med sergeant och Kalle, båda med en gjuten på deras ben och arm, respektive, och skalar potatis. När Donald berättar Svarte-Petter "Boy, var att, sir, en viss förvåning.", Pete berättar Kalle "Ah, håll käften!" och sätter en potatis på Kalle proposition tysta Kalle, mycket till Kalles förtret när han muttrar för sig själv som den tecknade stängs.

DatabladRedigera

Kalle Anka lär sig flyga.jpg
  • Regi: Jack king
  • Manus: Carl Barks, Jack Hannah
  • Röst: Clarence Nash (Kalle Anka), Billy Bletcher (Svarte-Petter)
  • Producent: Walt Disney
  • Distributör: RKO Radio Pictures
  • Bild Format: Färg (Technicolor)
  • Ljud: Mono (RCA Sound System)
  • Musik: Frank Churchill
  • Längd: 7 min
  • Språk: (en)
  • Land: USA
  • Utgivningsdatum: 6 November 1942

Slumpartad wiki