Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

Lilla Vargen

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Lilla Vargen
Lilla Vargen.png
Kön Man
Originalnamn Li'l Bad Wolf
Första framträdande Serien Stora Stygga Vargen och hans lilla snälla son från 1945[1]
Skapare Folksaga
Walt Disney Company (Disneys version)
Född[?] Okänt
Adress På landet
Yrke Skolelev
Partner Ingen
Betydande släktingar Stora Stygga Vargen (far), Izzy Varg (kusin), Smockan Varg (kusin), Zeb Varg (farbror), Farmor Varg (farmor), Farfar Varg (farfar)
Lilleulv.jpg
Öööv.gif

Lilla Vargen (i original Li'l Bad Wolf) är huvudpersonen i Lilla Vargens universum. Han är Stora Stygga Vargens son.

PersonlighetRedigera

Lilla vargen är till skillnad från sin fader snäll. Stora Stygga Vargen har många gånger försökt få honom stygg. Han har bl.a. satt honom i en skola för busfrön, men det fungerade inte, han förblev lika snäll som tidigare. En gång när han slog huvudet i en sten så blev han helt omvänd. Han blev stygg för en dag, och hans fader var mycket stolt, ända tills morgonen grydde. Vid ett annat tillfälle sände Stora Stygga Vargen efter Kusin Smockan, en biffig och tuff kusin till Lilla Vargen som skulle hjälpa honom att bli stygg.

FritidRedigera

På fritiden brukar Lilla Vargen gå i scouterna tillsammans med de tre små grisarna och försöka stoppa sin far från att göra något dumt, som att stjäla Bror Björns hönor eller liknande. Han gillar även att läsa läxor och sköta sitt skolarbete, trots att hans far kan förbjuda det. Eftersom det aldrig blir gris till middag brukar Lilla Vargen laga maten, oftast bestående av konserverade bönor.

ReferenserRedigera

  1. http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++52-06 (5.5.2014)

Slumpartad wiki