Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

Quack Pack

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer5 Share

Quack Pack
Quack Pack.jpg

Originaltitel

Quack Pack

Skapare

Walt Disney Television

Huvudpersoner

Knattarna, Kalle Anka, Kajsa Anka

Avsnitt

39

Säsonger

1st
(2 september 1996 - 29 november 1996)

Intro(n)

Quack pack intro (Svenska)00:58

Quack pack intro (Svenska)

Quack Pack var en tecknad TV-serie från Walt Disney Television. Den sändes i svensk TV mellan 1997 och 1998 på TV4 samt på Disney Channel och Disney XD under 00-talet. Quack Pack var tänkt ungefär som en uppföljare till Duck Tales, men i detta fallet så är Knattarna tonåringar och fått lite mer utvecklade personligheter och deras färger (blå, grön & röd) förstärkts genom att hela deras klädsel är i deras färg. Kläderna är nya för både Kalle, Knattarna och Kajsa. I TV-serien så är Kajsa TV reporter för programmet Världen runt.

Utvecklade personligheterRedigera

Knattarna har i Quack Pack blivit några år äldre än de är i serierna, uppskattningsvis fem år äldre. Deras personligheter har förändrats sedan dess, trots att de ändå är ganska lika. Om man ser till hur Disney döper knattarna efter färg så är Knatte den mer kreativa, Fnatte den smarta och Tjatte den tuffa, coola typen. Knatte och Fnatte har tagit av sig sina huvudbonader medan Tjatte har bytt ut den mot en ny helgrön keps som han föredrar bakåtvänd.

Stubbebild.gif Den här sidan är en så kallad stubbe. Du kan hjälpa till genom att utöka den.

Slumpartad wiki