Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

Tror ni på spöken?

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Spökjakt med Musse, Kalle och Långben - Disney XD Sverige08:26

Spökjakt med Musse, Kalle och Långben - Disney XD Sverige

Lonesome Ghosts title card.jpg

Tror ni på spöken? (i original Lonesome Ghosts) även känd som Musse Pigg jagar spöken, Musse, Kalle och Långben som spökjägare och Kalle Anka jagar spöken, är en kortfilm från 24 december 1937, av Walt Disney Studios, De korta drag Musse Pigg, Kalle Anka och Långben som medlemmar i de Ajax Ghost Exterminators.

HandlingRedigera

I spökhus (McShiver Mansion) som överges, vaknar den 1st spöken upp 2nd använder vissa kort den 3rd e går fiske och den 4th tittar på tidningen och spöken kallar Ajax Ghost Exterminators på telephone.The Ajax Ghost Exterminators är hyras per telefon för att driva ut fyra spöken från ett spökhus som länge har övergivits. Unbeknownst till dem, de anställdes av spöken själva, som är uttråkad eftersom ingen har besökt huset de hade länge varit spökar för en lång tid (antingen eftersom ingen av lokalbefolkningen var rädd eller de hade skrämt bort dem alla, som ett spöke uttrycker det: "Antar vi är också bra!"). De vill spela tricks på de levande, och gör det genom en serie av uppfinnings, irriterande upptåg. De exterminators anländer och knacka på ytterdörren, som faller ner. När de tillkännager sig, men det finns ingen att ta emot dem. Musse Pigg beslutar de bör få att fungera ändå. När man går in, lyfter dörren upp och kastar dem inne innan tillbaka själv på plats. Efter att ha hört spöket skratt, de tre delas upp för att jaga spöken individuellt. De exterminators är lekt med vid varje tur; Spöket knackar Musse på huvudet och sätter fingrarna i bössan och explodes. Musse drivs på övervåningen och försöker att öppna en dörr, som faller ner och spöken (som bildar en marching band) kommer ut ur den fallna dörren och gå in annan. Musse öppnar dörren som orsakar en skvätt vatten. Kalle, under tiden, är fixat med en träskiva och skrämt bort av ljudet av näven kedjor och rätter. Fånigt, i ett sovrum, trasslar i en byrå och hugger sin egen bak med ett stift, miste sina blå byxor för ett spöke och knuffade ner i källaren. I slutändan, de tre exterminators misstag bli täckt i melass och mjöl, vilket gör dem ser ut som spöken och därmed skrämma de faktiska spöken ut ur huset i panik. Spöken jägare står segrande, ha kört andarna ut ur huset, men inte exakt säker på hur. Kalle Anka antar självbelåtet spökena flydde i kapitulation för deras överlägsna taktik.

Långben säger samtidigt varsamt tittar runt honom: ". Jag är modig, men jag är försiktig" Kalles konstaterar "Så du inte kan ta det, din stora sissies!", Och Långben infall, "Jag är inte rädd för inga spöken!" (Svagt skryter medan gömmer sig från ett spöke-engineered skrämma).

DatabladRedigera

Tror ni på spöken?.jpg
  • Serie: Musse Pigg
  • Regi: Burt Gillett
  • Moderator: Art Babbitt, Dick Huemer, Milt Kahl, Ed Love
  • Röst: Pinto Colvig (Dingo), Walt Disney (Mickey), Clarence Nash (Donald)
  • Producent: Walt Disney, John Sutherland
  • Producent: Walt Disney Productions
  • Distributör: RKO Radio Pictures
  • Utgivningsdatum: 24 december 1937
  • Bild Format: Färg (Technicolor)
  • Musik: Albert Hay Malotte
  • Ljud: Mono
  • Längd: 9 min
  • Språk: (en)
  • Land: USA

Extern länkRedigera

Slumpartad wiki