Fandom

Kalle Anka Sverige Wiki

Väl bilbehållen

590sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Väl bilbehållen
Skannad.jpeg
Originaltitel Recalled Wreck
Titelkaraktär Kalle Anka
Utgiven 11 augusti 1987
Manus Don Rosa
Teckningar Don Rosa
Sidantal 10

 Väl bilbehållen (i original Recalled Wreck) är en Kalle Anka-serie, skriven och tecknad av Don Rosa.
Serien gavs ut för första gången den 11 augusti 1987 av det amerikanska förlaget Gladstone Publishing.

HandlingRedigera

Kalle plockar isär sin gamla 313 för att finkamma henne in till minsta mikromuttern. När bilen är sönderplockad så upptäcker Kalle att det är fel på vubbelförknysaren, så han ska ge den till Oppfinnar-Jocke för att repareras. Under tiden så tar han och Knattarna varsin glassblask.

Men medans de är borta så anordnar Olsson en loppmarknad med Kalles gamla bildelar. De blir då utspridda över
VaBiBe1.jpeg

Grannens ursnugga husnummer!

hela Paradisäppelvägen.

Kalle och Knattarna ger sig ut på en vild jakt genom kvarteret för att hitta alla delarna. Ratten, karossen, däcken, stänkskärmarna, kylargrillen och motorn. Nu är det väl inget som fattas? Jo nummerplåtarna! De har Kalles granne på nr 313 köpt för att ha som husnummer. Men grannen vill inte sälja nummerplåtarna, för 313 är hans lyckotal. Så de börjar bråka. Kalle knuffar omkull grannen så att han ramlar baklänges med kofoten han hade bakom ryggen ner i sin nylagda cement. Då blir grannen rasande! Men då pekar en av knattarna på cementen, märket efter grannens fall hade format numret 313! Då säljer han nummerplåtarna till Kalle. Nu fattas inga delar, vubbelförkysaren är lagad, och bilen är ihopsatt. Nu är det bara att ge sig iväg till farmor! Men innan de vet ordet av så har bilen rasat ihop igen!

D.U.C.K.-facit Redigera

Sluta leta! Don gömde ingen dedikation i den här serien!

Slumpartad wiki